preloader

یکشنبه و چهارشنبه (16 تا 20)

تهران، خیابان دولت

Edit Content

درباره ما

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز 

با ما تماس بگیرید

فضانگهدارنده دندان برای کودکان

  • خانه
  • -
  • مقالات
  • -
  • فضانگهدارنده دندان برای کودکان
فضانگهدارنده دندان برای کودکان

فضانگهدارنده دندان کودکان چیست ؟

به ابزاری که در حالت ثابت یا متحرک در دهان کودک قرار میگیرد گفته می شود.فضای خالی میان دندان ها عمدتا به دلیل افتادن یا کشیده شدن یک دندان برای کودک به وجود می آید. جهت پیشگیری از بهم ریختگی ردیف دندان ها می توان از فضانگهدار استفاده کرد. روند رشد دندان های دائمی به این صورت است که در زمان آماده شدن جهت بیرون زدن از لثه به دندان های شیری فشار وارد آمده و منجر به لق شدن و در نهایت افتادن دندان های شیری می شود. در فاصله ای که دندان زودتر از زمان طبیعی ،از دست می رود تا زمانی که دندان دائمی رشد می کند می توان از فضانگهدارنده استفاده کرد. بهره مندی از این متد می تواند باعث تثبیت ردیف و نظم دندان های کودک باشد.

انواع فضانگهدار برای دندان کودک

به طور معمول فضانگهدارنده برای دندان کودکان به دو دسته تقسیم می شود.عبارتند از :

فضانگهدار ثابت :

رایج ترین نوع از فضانگهدارنده دندان برای کودکان می باشد.یکی از مواردی که منجر می شود روند مذکور خوب و ارزشمند تلقی شود این است که کودک قادر به جابه جای آن نمی باشد و جهت جدا کردن آنان نیازمند حضور یک دندانپزشک اطفال خواهد بود. از این مدل عمدتا برای جای خالی دندان های عقبی استفاده می‌شود. فضانگهدارها می توانند برای یک سمت فک و یا برای هر دو فک بالا و پایین کاربرد داشته باشد .فضانگهدارنده های نوع ثابت خود دارای انواع متفاوتی هستند :

  • فضانگهدارنده ثابت بند و حلقه(بند و لوپ) : این نوع عمدتا از سیم ساخته می شود و عمدتا در افرادی به کار می رود که دندان آسیاب را از دست داده اند.این نوع که به صورت یک طرفه به کار می رود با قرار دادن بند به روی دندان عقب و امتداد دو سیم موازی تا دندان جلویی می باشد.
  • قوس نگهدارنده زبانی(لینگوال آرچ) :نگهدارنده فضای لینگوال در کودکانی که چندین دندان شیری را از دست داده اند ، دکتر دندانپزشک اطفال این مدل را بر روی دندان های آسیاب یک سمت سمان می کند و بعد از آن با استفاده از سیم فلزی به سمت دیگر فک رفته و مجدد بر روی یک دندان اسیای دیگر سمان می کند.
  • فضانگهدارنده تاج و حلقه : این مدل از ابزار دندانپزشکی به طریقی طراحی شده است که یک طرفه می باشد، با این تفاوت که دیگر بر روی دندان حلقه ای ندارد و همانند یک روکش بر روی دندان به کار می رود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© کپی رایت. تمام حقوق برای دکتر آوا عمادالساداتی محفوظ است